Chaos introduceert de nieuwste versie van V-Ray for 3ds Max: V-Ray 7 for 3ds Max! Deze versie biedt tal van verbeteringen, waaronder creatieve controle op het hoogste niveau direct in de VFB, nauwkeurige verlichting van je scènes en nog veel meer!
Verbeteringen
Ondersteuning voor Gaussian splats
Plaats eenvoudig gebouwen in context of render complexe 3D-omgevingen met nauwkeurige reflecties en brekingen dankzij de innovatieve scènereconstructie van Gaussian splats. Vul je scènes met gedetailleerde, geheugenefficiënte weergaven van realistische omgevingen of objecten.
Virtuele rondleidingen
Creëer moeiteloos panoramische virtuele rondleidingen met automatische hotspot-generatie via de directe integratie van V-Ray 7’s VFB en Chaos Cloud. Personaliseer rondleidingen met plattegronden, unieke hotspots, overgangen en extra details en designelementen.
Rendergebieden met aangepaste vormen
Werk aan en render specifieke delen van je scène met rendergebieden in aangepaste vormen in de VFB, zodat je onnodig opnieuw renderen voorkomt. Maak meerdere gebieden in elke gewenste vorm om je te richten op onderdelen die fijnafstemming nodig hebben.
Vignette-laag
Pas het vignet-effect eenvoudig toe met de nieuwe flexibele Vignette Layer in de VFB. Pas de vorm aan en gebruik het op elk renderelement voor nauwkeurige en precieze resultaten.
Kleurcorrectie-presets
Verken snel verschillende looks met nieuwe kleurcorrectie-presets in de VFB en pas ze vervolgens aan om perfect aan te sluiten bij je creatieve visie.
Instance Brush
Werk nauwkeuriger met je scatter-objecten dankzij de nieuwe Chaos Scatter brushtechniek. Voeg eenvoudig details toe of verwijder ongewenste instances voor een perfecte afwerking.
Verdelingskaarten
Schakel tussen dichtheidsstijlen met de nieuwe bibliotheek met Chaos Scatter-verdelingskaarten. Creëer een realistische uitstraling of experimenteer met de verdeling van instances op ongeëvenaarde snelheid.
Snellere export van scatter-zware scènes
Bespaar tijd met snellere export van scatter-zware scènes naar Chaos Cloud of V-Ray render farms. Alleen scatter-instellingen worden geëxporteerd naar de nieuwe V-Ray Standalone Scatter Plugin, wat de .vrscene-grootte verkleint en de export versnelt.
Firefly-verwijdering
Het nieuwe algoritme detecteert en verwijdert automatisch heldere pixels (fireflies) tijdens het renderen, wat handmatige aanpassingen bespaart en de rendersnelheid verhoogt.
Nog betere V-Ray Sun & Sky
Creëer realistischere afbeeldingen en meeslepende animaties met het verbeterde PRG-hemelmodel, dat nu nautische schemering en hemels op verschillende waarnemershoogtes tot enkele kilometers ondersteunt.
V-Ray Luminaires
Realiseer snellere en meer realistische verlichting en verbeter de sfeer van je ontwerpen met ondersteuning voor complexe lichtarmaturen uit de groeiende Chaos Cosmos-bibliotheek.
Ondersteuning voor asset-varianten
Ontdek de Chaos Cosmos-bibliotheek en vind de ideale asset voor je scène. Bepaalde 3D-vegetatie biedt nu seizoensopties, zoals zomer- of herfstbladeren, samen met extra variaties en assettypes, waaronder personen, binnenkort beschikbaar.
Meer dan 400 nieuwe assets
Maak gebruik van meer dan 400 nieuwe assets in Chaos Cosmos, waaronder vegetatie, mensen, stoffen en meubels. De bibliotheek breidt zich continu uit, met meer merken die aankoopbare sofa’s, stoelen en andere items aanbieden.
V-Ray Profiler
Ontvang gedetailleerde rapporten over de tijd besteed aan het berekenen van shaders, exporteren van scènes, samenstellen van geometrie en laden van bitmaps. Identificeer knelpunten in je scène om workflows te optimaliseren voor snellere renders. Combineer dit met de Memory Tracker voor nog diepere inzichten.
V-Ray Lister Geometry-tabblad
V-Ray Lister is nu krachtiger met een nieuw tabblad voor het beheren van V-Ray geometrie-objecten (Proxy, Fur, Decal, Clipper, enz.). Geavanceerde filteropties maken het eenvoudig om meerdere geometrie-instellingen rechtstreeks vanuit de UI van de Lister te beheren en controleren.
Snellere tijd tot eerste pixel
Geniet van verbeterd interactief renderen met een kortere tijd tot de eerste pixel dankzij optimalisaties voor scatter- en texture-zware scènes. Ook de upload van scènedata naar de GPU en de samenstelling van geometrie zijn versneld.
Ondersteuning voor caustics
V-Ray GPU ondersteunt nu Caustics, waardoor realistische reflecties en brekingen mogelijk zijn in productie en interactief renderen. De nieuwe Photon Mapping-gebaseerde Caustics-oplossing is geoptimaliseerd voor GPU-hardware en levert aanzienlijk snellere resultaten dan CPU-rendering.
Herontworpen V-Ray Scene Converter
Converteer scènes eenvoudig naar V-Ray met onze tool, herontworpen voor eenvoud en kracht. Converteer selectief alleen de objecten die je nodig hebt, update materialen eenvoudig met de nieuwe Material Processor en converteer texturen naar .TX-bestanden voor geoptimaliseerde prestaties.
OpenPBR-ondersteuning
Realiseer consistente shading met OpenPBR. V-Ray ondersteunt nu het 3ds Max 2025.3 OpenPBR-materiaal, wat de productie stroomlijnt door handmatige aanpassingen tussen compatibele renderers te verminderen.
Verkrijgbaarheid
Als je nieuw bent met V-Ray for 3ds Max, dan kun je jouw demoversie hier aanvragen. Gebruik je reeds V-Ray for 3ds Max, ga dan naar jouw persoonlijke pagina op de Chaos website om de laatste versie van V-Ray for 3ds Max te verkrijgen.
Kopen / Upgraden
Als je overtuigd bent van de mogelijkheden van V-Ray 6 for 3ds Max, dan kun je jouw (upgrade) licentie voor de render plugin via ons resellerkanaal aanschaffen.
Veel Renderplezier!